dinsdag 22 juli 2008

Ding #14 MSN, Meebo en andere bla bla?


Op de eerste plaats. Na Hyves is de hit van web 2.0 de instant messaging. Wie deze twee elementen niet op waarde weet te schatten, kan geen woordje meepraten over de digitale toekomst. Zo, dat is dan maar weer gezegd. Want het moet me van het hart dat ik geweldig veel negatieve geluiden hoor over instant messaging en chat. Ja, natuurlijk is het 90% prut en bla bla. Maar dat is als wij met elkaar praten ook zo. Wie kijkt naar jongeren ziet dat dit de twee kanalen zijn waarmee gecommuniceerd wordt. Wellicht met SMS (als het beltegoed het toelaat) als goede derde.


Het valt mij dan ook een beetje tegen welke plek MSN dan ook krijgt in deze cursus. Nu is dat moeilijk te organiseren in deze opzet maar het had wel gekund met een communityopzet. Denk bijvoorbeeld aan een Ning-achtige-omgeving. Aandachtspuntje voor de evaluatie.


Ik blijf bij mijn standpunt dat alle bibliothecarissen gewoon op MSN moeten zitten en dat het gebruik daarvan net zo gewoon moet zijn als de telefoon. Mijn lijstje met nieuwe "professionele" MSN-contacten staat al een tijdje droog.


Dus wie zich nog wil aanmelden bij mij, kom graag.


Geen opmerkingen: