zondag 12 oktober 2008

#22 Bibliotheek 2.0

Ding nummer 22 : take 2. Dacht ik mijn laatste artikeltje te plaatsen, kreeg ik een ongewisse foutmelding. Nu ga ik dus toch maar tussendoor opslaan.

Dat ging dus weer fout. Dit is take3. Blijkbaar is er iets met Blogger aan de hand.

Inmiddels zit ik dus in Word te typen. Mijn artikeltje was al af maar die ben ik dus kwijt.

Het ging over het artikeltje van Michael Stephens op de site van OCLC. Ik vind dat een aardig artikeltje. Alleen mis ik in dat artikel het feit dat de bibliothecaris zelf op zoek gaat naar zijn klanten. We wachten niet meer tot ze een vraag achterlaten of aan onze balie komen. We zoeken ze op, op de drukke digitale knooppunten. Op MSN, via Google, actief benaderen op onze site en zo meer.

Tot slot verbaasde ik me over de opmerking van Stephens dat projecten geen maanden meer mogen duren. Ik vond maanden al erg kort. En met alle respect: als we echt iets voor burgers willen betekenen op grote schaal, dan heb je wel even wat tijd nodig.

Zo en nu eens kijken of we weer kunnen publiceren………

1 opmerking:

Marianne EoW zei

Een link naar het artikeltje? Was leuk geweest. Klanten opzoeken zal wel moeten, ja. Ons vinden ze niet makkelijk en als ze ons vinden weten ze ook de helft van de tijd niet wat we allemaal doen/kunnen.
Misschien moeten we maar eens wat minder huiverig worden om de informatie die we over onze klant hebben te gebruiken.