zondag 1 juni 2008

Ding #3 #4 en #5: RSS

Poeehhh, ik ben al blij dat ik hier weer ben. Het leven is onoverzichtelijk met verschillende identiteiten. Omdat ik dacht dat ik hier zat met een gmail-account heb ik geprobeerd mijn weblog op die manier weer te benaderen. Bleek dat ik dit al een tijdje deed onder het account waar ik toch al een weblog onder beheerde.....

Netvibes viel mij tegen ten opzichte van Igoogle. Het resultaat in Igoogle is veel sneller. En daarbij de koppeling met het zoekbalkje van Google dat voor velen toch het begin is van een speurtocht op Internet maakt het wel tot een ideale startpagina.

Het toevoegen van de de 23dingen/zwolle pagina lukt mij niet op netvibe. Volgens mij doe ik iets fout met wachtwoorden. Dus Marianne, als je me daaar nog eens aan kunt helpen.

Tot slot zocht ik blogs die mij konden helpen aan hardloopmuziek en het liefst op tempo gesorteerd. Daar vond ik toch bitter weinig over. Voor wie het interessant vindt: ik zoek nummers met hetzelfde tempo als het duet tussen Kim Wilde en Nena: Any time, any place. Mooi tempo en opzwepend genoeg om lekker door te lopen.

To be continued

1 opmerking:

Marianne EoW zei

Mooi dat je deze identiteit weer gevonden hebt...!
Wb iGoogle: dat klopt wel, weet niet zo goed waarom deze cursus voor Netvibes kiest. Misschien om maar eens een ander insteek te hebben?

De feeds van 23dingen/zwolle zou je gewoon moeten kunnen kopieren (via linkermuisknop en snelkoppeling kopieren) in Netvibes. Je moet, omdat de pagina beveligd is wel nog een keer zwolle/23dingen opgeven.
Bij mij werkt het (itt tot de feeds van 23dingen/obd).
Probeer je het nog en keer?

Verder vind je op de zwolle pagina, onder het bericht over ding 6, 2 berichten over netvibes tabs die ik met jullie deel. Deze kun je zo in je netvibes neerzetten, dan kun je ook zien wat je collega's allemaal uithalen.