zaterdag 13 september 2008

#19 Sociale netwerken en wat er zoal te doen is


Er is één netwerk waar ik nog niet op sta. En dat is Hyves. Ik sta al jaren op LinkedIn en zat bij vroeg bij Ning. Via Ning kwam ik vooral weer oudklasgenoten tegen die me na jaren nog als "vriendje" willen hebben. Dorinda vind echt dat ik Hyves op moet en ik denk dat ik het ook niet lang meer kan uitstellen. Mijn twijfel komt voort aan mijn behoefte om me soms toch nog te kunnen terugtrekken. En ik heb het gevoel dat ik dat kwijt raak.

Het is natuurlijk absolute flauwekul. Want ik zie ook hoe Hyves gebruikt wordt. Het is een prachtig communicatieplatform. Met ook prima mogelijkheden om je als bibliotheek te profileren. Juffen en meesters zijn mateloos populair op Hyves (worden op de basisschool allemaal uitgenodigd). Waarom zou een biebjuf of biebmeester dat niet kunnen zijn? Dat kan natuurlijk ook een virtuele juf of meester zijn. Want wie zegt dat iedereen op Hyves is, die hij zegt te zijn. Want die foto bij Fred Koeman, nou lijkt die niet op mij. Precies, ik loop al 2 jaar undercover rond. Ik weet het zeker, u gaat dat gelijk controleren en meldt zich als vriend bij Fred.

Geen opmerkingen: