zondag 21 september 2008

#21 Sociale bibiotheekcatalogi

Bij het uitwerken van de verwerking zie ik dat ik ding 20 even heb overgeslagen. Komt wel weer goed. Mydiscoveries laat ik graag zien op vele plekken. Zo gebruik ik het vaak als voorbeeld in het onderwijs om te laten zien dat toekomstig lesmateriaal bestaat uit goed geknipte informatie. Na wat klikken zijn de meest onderwijsmensen dat wel met me eens. Moet je wel meer content hebben dan alleen boektitels. Dat is nou het sneue van mydiscoveries. Helaas kun je alleen beschrijvingen taggen en bewaren. Fulltextartikelen, digileenbestanden en andere direct leverbare info blijft buiten schot. Echt een beginnnersfoutje dat snel hersteld moet worden.

De "mydiscoveries" van worldcat had ik nog nooit gebruikt. Aardig om te zien hoe wereldomvattend dat netwerk is. Vroeger speurde ik dagen naar titels van Paul van Ostaijen. Het letterkundig museum had het nederlandstalige gebied redelijk afgespeurd maar het buitenlandse en vertaalde materiaal was slecht te ontdekken.

Klik maar voor het resultaat.

Geen opmerkingen: